سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب چند منظوره

بهترین قالب چند منظوره وردپرس چیست و چه انواعی دارد؟ این قالب‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات، مطلب زیر را مطالعه کنید .

یک تم یا قالب در وردپرس به عنوان مجموعه‌ای از شیوه‌ها و بخش­های گرافیکی مورد استفاده برای تعریف ظاهر و نمایش یک سایت شناخته می‌شود. این تم‌ها قابلیت تغییر دادن، مدیریت کردن و سفارشی‌سازی را دارند. wordpress.org دارای یک مجموعه بزرگ از قالب‌های وردپرسی است که انواع تم‌ها را متناسب با انواع سایت‌های مختلف ارائه می‌کند. وظیفه تم­های وردپرس، جمع­آوری محتوا و داده­های ذخیره شده و نمایش آن­ها در مرورگر کاربر است. قالب‌ها در انواع مختلفی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. قالب‌های ساده ، قالب‌های چندمنظوره، قالب‌های مخصوص کسب و کار، قالب‌های فروشگاهی، قالب‌های وبلاگی و انواع دیگری که می‌توانند هر نوع سایتی را پشتیبانی کنند.

قالب وردپرس چیست

قالب یا تم وردپرس ظاهر اولیه و اصلی یک سایت وردپرسی، یعنی آنچه که بازدیدکننده به هنگام بازدید از سایت مشاهده می‌کند را تشکیل می‌دهد. این قالب‌ها بر اساس هدف و نوع سایت متفاوت هستند. رنگ‌ها، فونت نوشته‌ها، موقعیت ابزارک­ها، طرح‌بندی صفحات و دیگر جزئیات یک تم می‌تواند متناسب با اهداف سایت متغیر باشد.

قالب وردپرس از چه فایل­هایی تشکیل شده است؟

قالب‌های وردپرس علاوه بر تصاویر و فایل‌های جاوا اسکریپت از سه بخش اصلی تشکیل شده‌اند. این سه بخش به Style.css، فایل قالب وردپرس و یک فایل Functions.php تقسیم می‌شوند. هر تم باید یک فایل Style.cssمنحصربه‌فرد داشته باشد. این به این معنی نیست که این استایل­ها نمی‌توانند مشابه باشند، اما باید اطلاعات شناسایی آن‌ها در هدر متفاوت باشد. در غیر این صورت مشکلاتی برای سایت پیش خواهد آمد.

در ساده‌ترین حالت ممکن می‌توان گفت که قالب‌های وردپرس از دو فایل تشکیل شده‌اند که شامل Index.php (فایل اصلی تم) و Style.css (فایل اصلی استایل تم) هستند. البته همان‌طور که گفته شد علاوه این دو فایل انواع مختلفی از فایل‌های دیگر در یک قالب وجود دارند که از آن‌ها می‌توان به فایل‌های PHP، فایل‌های CSS، فایل‌های گرافیکی، فایل‌های جاوا اسکریپت، فایل‌ها متنی و فایل‌ها شخصی‌سازی اشاره کرد. تمام قالب­ها دو فایل اصلی گفته شده را خواهند داشت و در فایل­های جانبی متفاوت هستند.

تفاوت قالب رایگان و پرمیوم

وردپرس بیش از 50000 افزونه و 5000تم رایگان را در اختیار کاربران خود قرار داده است. اما در کنار آن‌ها قالب‌هایی نیز به صورت پرمیوم (پولی) عرضه می‌شوند که گاهی امکانات بسیار گسترده‌تری دارند. قالب پابلیشریک قالب پرمیوم است که با امکانات بسیار گسترده‌ای عرضه می‌شود. تم‌ها می‌توانند کنترل محتوای یک سایت را به دست بگیرند. در حالی که افزونه‌­ها برای کنترل رفتار و ویژگی‌های سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته نمی توان یک سایت را بدون قالب یا افزونه تصور کرد و این دو با هم می­توانند یک سایت کامل را تشکیل دهند. در ادامه برخی از مزایای قالب‌های پرمیوم را مشاهده می‌کنید:

1.     در نسخه پرمیوم، کاربران می‌توانند پشتیبانی کامل را در اختیار داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکلی  با ارائه دهندگان آن در ارتباط باشند.

2.     قالب‌های پرمیوم قابلیت سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی دارند و کاربران می‌توانند متناسب با حوزه کاری خود آن‌ها را به صورت­های مختلف تغییر دهند.

3.     پشتیبانی و آپدیت رایگان این نسخه به کاربران اجازه می‌دهد که با یک بار هزینه کردن، برای همیشه از به‌روز‌رسانی‌ها و پشتیبانی‌های آن بهره‌مند باشند.

4.     این قالب‌ها معمولاً دارای یک کد معتبر هستند و در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانید از این کد پشتیبان تهیه کنید.

5.     تعدادی از تم‌های پرمیوم مانند Builder همانند نرم‌افزارهای طراحی وب عمل می‌کنند و به کاربر اجازه می‌دهند که پوسته و صفحات خود را طراحی کند.

برای قالب‌های پرمیوم نمی‌توان ایراد یا نقطه ضعفی را ارائه کرد. چرا که باید بر اساس هدف سایت انتخاب شوند. به عنوان مثال زمانی که کاربری قصد راه‌اندازی یک سایت کسب و کار و یا تجاری را دارد، قطعا یک قالب ساده وبلاگی انتظارات او را برآورده نمی‌کند.

نسخه­‌های رایگان قالب‌های وردپرسی دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. مهم­ترین مزیت این قالب‌ها، رایگان بودن آن­ها است و نیاز نیست هیچ‌گونه هزینه‌ای برای استفاده از آن‌ها پرداخت کنید. با توجه به رایگان بودن، این قالب‌ها پشتیبانی مناسبی ندارند، بسیاری اوقات امکانات کاملی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند، قابلیت سفارشی‌سازی محدودی دارند و ممکن است از مقطعی به بعد دیگر به‌روزرسانی نشوند.

قالب‌های رایگان و پرمیوم کجا عرضه می‌شوند؟

امروزه با توجه به توسعه و گسترش وردپرس ، می‌توان تم‌ها و افزونه‌های این سیستم مدیریت محتوای مشهور را از بسیاری از سایت‌های داخلی و خارجی تهیه کرد. بهترین و امن‌ترین مکان برای تهیه‌ی قالب‌های رایگان و پرمیوم، مراجعه به سایت wordpress.orgاست. در این سایت می‌توانید قالب‌ها و افزونه‌های اصلی را تهیه کنید و آن‌ها را به همراه تمامی مستندات قالب دریافت کنید. البته با توجه به آنکه وردپرس قابلیت پشتیبانی از چند زبان را دارد، قالب‌ها در کشورهای مختلف و به شیوه‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

https://3sotweb.com/%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%88%D8%B1%D9%87/