سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش سئو

 

  • سئو فقط یک نکته ندارد !
  • در سئو هرچقدر نکات را بیشتر رعایت کنید بهتر است
  • هیچکس نمی تواند تمام نکات سئو را کامل انجام دهد
  • سئو صد ها نکته دارد و با هر بار آپدیت گوگل نکات آن بیشتر می شود

سئو برای این است که ما سایت خود را طوری تنظیم کنید که الگوریتم های گوگل به ما رتبه دهند و در کل الگوریتم های گوگل طوری تنظیم می شوند که سایت های اصیل و با کیفیت را بالا بیاورند. برای همین خیلی از الگوریتم های سئو ناشناخته است یا شخصا توسط گوگل لو داده نشده!
مثلا هیچ مقاله ای در گوگل نیست که گفته باشد اگر در مطلب خود جدول بگذارید بهتر نتیجه میگیرید! اما اینکار بار ها تست شده و معلوم شده گذاشتن جدول در پست تاثیر خوبی در سئو دارد.

علت اینکه گوگل این مسائل را بیان نمی کند این است که خیلی از افراد سوء استفاده می کنند! برای مثال اگر رسما بگوید گذاشتن جدول خیلی خوبه, از روز بعد خیلی ها بی دلیل جدول میزارن!
گوگل اینو نمیخواد بلکه میخواد ما مطلب با کیفیت و واقعی تولید کنیم.

از بحث دور نشویم. برویم سراغ اصل مطلب یعنی آموزش سئو :

سئو چیست؟

تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف ما رضایت کاربر است. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. در نتیجه میتوان گفت در عملSEO مخفف عبارت     Search Experience Optimization   یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به رضایت کاربر توجه کنیم. رضایت کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی بستگی دارد. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخ گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار هستند.

بنابرین شما در این آموزش سئویاد می گیرید سایت خود را بهینه کنید.

چرا آموزش سئو برای کسبوکار شما ضروری است؟

طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید

10 لینک آبی (10 blue links):

نشان دهنده فرمتی است که موتورهای جستجو از آن برای نمایش دادن نتایج جستجو استفاده می کند؛ ده نتیجه ارگانیک که همه به صورت یک فرمت نمایش داده می شوند.(صفحه نتایج جستجو گوگل و یا موتورهای جستجو)

کلاه سیاه (Black hat):

فعالیت های بهینه سازی برای موتور جستجو که بر خلاف دستورالعمل های کیفی گوگل هستند. خود این بحث گسترده ای دارد که نمی توانیم همه آن را در این آموزش سئو بگوییم. در یک آموزش سئو دیگر سعی میکنیم راجب آموزش سئو کلاه سیاه توضیح دهیم.

کراول کردن(Crawling):
فرآیندی که بر اساس آن موتورهای جستجو، صفحات وبسایت شما را شناسایی می کنند....

عبارت جستجو (Query):
رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس عبارات جستجو..

سرپSERP:
این لفظ مخفف نشان دهنده صفحه نتایج موتور جستجو می باشد. صفحه هایی که شما بعد از اجرای جستجو مشاهده می کنید.

ترافیک (Traffic):
نشان دهنده بازدید ها از وبسایت است.

دستور کارهای وبمستر (Webmaster guidelines):
این دستورالعمل ها توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ منتشر می شوند، که هدف آن ها کمک کردن به مالکین وبسایت هاست تا بتوانند محتوایی ایجاد کنند که موتورهای جستجو آن ها را یافته و ایندکس کنند و در نتایج جستجو نیز عملکرد خوبی داشته باشند.

کلاه سفید (White hat):
فعالیت های بهینه سازی موتور جستجو که مطابق با دستورالعمل های کیفی گوگل هستند...

لینک های داخلی (Internal links):
لینک هایی در سایت خودتان که به دیگر صفحات سایت شما می رود. مثلا اگر من کلمه آموزش سئو را لینک کنم بر روی صفحه دیگر باز هم لینک داخلی حساب می شود.

فرم های ورود (Login forms):

اشاره به صفحاتی است که احتیاج به ورود به سیستم دارند، قبل از اینکه یک بازدید کننده بتواند به محتوا دسترسی پیدا کند.

جریمه دستی (Manual penalty):
اشاره به فعالیت دستی گوگل دارد که یک ارزیاب انسان، مشخص کرده است که صفحات خاصی بر روی سایت شما مخالف با رهنمود های کیفی گوگل است.

تگ متا ربات (Meta robots tag):
بخش هایی از کد که دستورهایی را به خزنده ها برای نحوه کراول یا ایندکس کردن محتوای صفحات وب، ارائه می کند.

ناوبری (Navigation):
یک لیست از سایت که به بازدید کننده ها کمک می کند تا به صفحات دیگر در صفحه شما جابجا شوند. معمولاً، این ناوبری ها در یک لیست بالای صفحه وبسایت نمایش داده می شوند ( ناوبری بالا)، و گاهی هم در قسمت کناری سایت (ناوبری جانبی) و یا گاهی در پایین سایت ( ناوبری انتهایی) قرار دارند.

تگ Noidnex:
یک متا تگ که به موتور جستجو دستور می دهد تا یک صفحه خاص را ایندکس نکند.

پیج رنک PageRank:

یک بخش از الگوریتم اصلی گوگل می باشد. این یک برنامه تحلیل لینک است که اعتبار صفحه وبسایت را با اندازه گیری کیفیت و کمیت لینک هایی که وارد وبسایت می شوند، اندازه گیری می کند.

شخصی سازی (Personalization):
این روش، اشاره به نحوه اصلاح نتایج جستجو توسط موتورهای جستجو بر اساس عوامل خاصی می باشد که برای یک فرد در نظر گرفته می شود، مانند مکان و یا پیشینه جستجو.

برجستگی (Prominence):

در Local Pack، برجستگی به کسب و کارهایی اشاره دارد که به خوبی شناسایی شده و در دنیای واقعی نیز به خوبی محبوب است.

پیج برین RankBrain:

بخش یادگیری ماشینی الگوریتم اصلی گوگل که رتبه بندی را بر اساس نتایج مرتبط و مفید انجام می دهد.

ارتباط (Relevance):

در local pack، ارتباط نشان می دهد که یک کسب و کار محلی تا چه حدی مطابق با جستجوگری می باشد که کاربر به دنبال آن است.

روبوت Robots.txt:

فایل هایی که بیان می کند کدام قسمت های سایت شما باید توسط موتور جستجو کراول شده و کدام قسمت ها نباید کراول شوند.

فرم های جستجو (Search forms):

اشاره به توابع جستجو و یا نوارهای جستجو بر روی یک وبسایت دارد که به کاربران کمک میکند تا صفحات را بر روی وبسایت، پیدا کنند.

https://3sotweb.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A6%D9%88/